Tuesday, May 13, 2008

Gemerlap bukan bermakna permata, tajam bukanlah kaca...


aiii...sekarang ni aku dh melepasi sem yang kedua dan masuk ke sem 3...alhamdulillah...akhirnya aku melepasi 2 sem...lagi 2 sem lagi...sila berusaha! aku pon x sabar nk habiskan semua ni...tamatkan segalanye...:P

huish! dah lame x update blog...sbenarnye...banyak bende yang telah berlaku tapi aku x sempat nk coretkan di sini...Ok kali ni aku nk ceritakan pasal part time job..sejak akhir2 ni aku rase masalah kewangan makin menghimpit aku (biasala hidup sebagai student..kan?) tambah2 pulak bile elaun lambat masuk...hish! mmg pening..jadi disebabkan itu aku jadi part time cikgu tuisyen....

Ingat senang ke nk ajar bdk2 tuisyen ni...mmg la bayaran masyuk...tapi ko kene tahan mental la...kene banyak sabar, senyum selalu...bayangkan, aku ganti seorang cikgu tuisyen ajar bdk2 darjah 4 dan 5..ya ampun! serabutnye...dah la nakal2 pastu bising pulak tu...hish! mmg pening...nk marah kang x boleh coz tuisyen ni x formal, bkn mcm sekolah...sabar je la byk2...lepas balik ngajar, smpi kat umah bole pening...! bayangkan! agaknye mcm tu la dulu cikgu2 aku dulu coz aku mmg nakal...teet! :P

lagi satu aku ajar bdk tingkatan 1 dan 2...ya ampun! yg ni lagi kene banyak sabar...yang form 1 tu ok lagi...coz dieorang sikit dan mcm budak2 baik, kaki study....yang form 2 ni..ya ampun! mmg la dieorang ramai pastu masing2 mmg member kamcing...asyik main2 je...ssh nk tenagkan dieorang...kang aku nk marah2, dh beso, memberontak plak kang...aku ni selaku cikgu tuisyen dieorang main2kan je....:P Bile aku cube buat2 aku naik hangin bole jadi dieorang cakap "ala, cikgu ni baik..dhla hensem..die xkan marah kite nyer"...aiii! :( ...cair aku! :P maybe aku nmpk muda lagi, tu yg dieorang anggap mcm abg2 dieorang je..teet! :P

naseb baik aku ni jenis lambat naik hangin...:P maybe sbb tu aku masih tahan jadi cikgu tuisyen kot..hihihi..agaknye bende yang same la dirasai oleh Cikgu sarimah, cikgu biologi aku dulu coz aku slalu sgt buli die dulu..hihihi..ala! buli2 mesra je...mujur die sporting...:P

adakah semua ini karma? hahahaha :D

No comments: