Tuesday, May 20, 2008

Jodoh? Berapa kali mau tanya daaa?

Ai...Bonjour!

Jodoh? ade apa dgn jodoh?

Kenapa cerita pasal jodoh? ini semua sebab gara-gara housemate aku bakal menamatkn zaman terunanya x lame lagi...lbh kurang dalam 2 minggu lagi la kirenye...disebabkan itu, aku pulak yang dihambat pertanyaan, bile lagi? sebab antara semua aku la yang paling solo..hihihi :D buat masa sekarang ni lah...

Pada umur 24 tahun, berbintang scorpio dan masih bujang...sangat kerap aku dijamah dengan pertanyaan "ko dah ade awek ke?" adoi! lemah kepala siku aku mendengarnye...bukan aku xnak bercouple2 ni semua, tapi aku sebenarnye malas nk involve in masalah cintan cintun ni lebih2 lagi dalam keadaan aku yg macam kapal Titanic yang bile2 masa je bole tenggelam.. :P ada orang penah cakap kat aku, bab cintan2 ni makin kite kejar, makin die lari, jadi better kite relaks, cool...nanti die datang dgn sendirinya..hehehehe :P so, aku amik sebagai panduan..aku percaya tuhan mesti dh tentukan pasangan masing2..cume cepat @ lambat je..x kira la pasangan tu nanti gemuk ke, ramping ke, oarng putih ke, orang biru ke..yang pasti akan tiba suatu hari nanti..dan satu lagi, apa yang aku perhatikan, pasangan korang tu nanti mesti adalah refleks kepada diri korang..Yup! perhatikanlah..biasa sangat la..nk contoh? kes2 yang aku perhatikan...

  • kalau yang bioprennye jenis kaki flirt, aweknye pulak..mak ai..jelesnye..mmg hangin la kalo nmpk boipren die flirt2 ni hatta dgn rakan sekerja :P
  • kalau boiprennye jenis liar, suka main2 kan hati orang lain, aweknye? pon same...sejarah menunjukkan...:P
  • kalo boipren jenis sempoi, awek pon sempoi...
  • boipren sporting? awek die pon sporting n gila2...kalo x brape sporting, awek die jenis kuat gelak :P
  • boipren islamik? off course la die pilih awek die pun jenis muslimah..
So, pengajarannya di sini, jodoh yang ditentukan dengan korang sebenarnya adalah refleks peribadi korang...xkan de, dapat awek yang jauh melangit bezanya dengan diri korang..sbb dari persamaan inilah timbulnya keintiman dalam perhubungan..kalo x banyak, sikit pon ok..dan juga terdapat kelebihan pada diri pasangan korang yang akan melengkapi kekurangan korang...ceh! macam dokter cinta lak aku nih..:P

Jadi, muhasabah la diri sendiri..kalo diri tuh x brape molek (dr segi hati & perangai le..:P) bawak2 la berubah...ada satu nasihat yang popular diperdengarkan...

"wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik, dan begitulah sebaliknya..."

So, i'm waitin for the best for me... harder to get, the most priceless, easiest to get, the most fragile :P


1 comment:

Anonymous said...

yeah people talking, they'll never stop, but everytime they talking, they made us think..
eventually, we'll start our own family.It's about time.