Thursday, March 6, 2008

Sejak dan ketika waktu ini...

Anyong Haseyo!

Selamat kepada semua...dan selamat juga buat diri aku.. :P

Sejak dua tiga minggu nih rase kurang bersemangat pulak diri aku nih...bile datang kerja...lepas setengah jam tetibe dah rase nk balik umah...ape kes?..ini tempat kerja..kalo datang pepagi maknanya itu dah start masa bekerja...teet! :P

Yang pastinya aku tak tau sebab ape..adakah keadaan tempat kerja yang semakin membosankan? tidak! adakah tempat kerja aku kurang menarik? Tidak jugak! menarik...bangunan cantik...toilet ade air...pantri ade mesin masak air automatik (air sukahati)..Hurm..ape ek? maybe masalah kewangan kot...lately hidup aku semakin menghimpit...aiya! hidup bile x dapat gaji nih mmg payah...dapat2 pulak bile denga ianya berlaku atas sebab yang ntah hapa hapa ntah..malas aku nk layan...barulah aku dapat rasakan...bile x dpt gaji..motivasi kerja menurun...kualiti kerja pon merudum...prestasi kerja? xyah cakap la...kalo dtg keje ngan perut kosong..otak pon kosong...yang dapat susah nanti semuanya...jadi, xda untungnye kalo majikan tahan gaji...semuanya rugi..Ingat! suatu organisasi yang mantap adalah organisasi yang professional dan beretika...

err...yang aku crite nih bukannya berlaku kat tempat aku..tapi tempat lain...saje je nk critekan buat tauladan...apa kes? :P
p/s: anyong haseyo adalah hello dalam bahasa Korea... :P

No comments: