Sunday, March 30, 2008

Being damaged? :P

Rosak! kadangkala kerosakan boleh memusnahkan..kadangkala kerosakan itu mampu memperbaiki apa yang telah rosak dan menjadi lebih baik...kadangkala dalam hidup, kerosakan yang sedikit dalam diri kita mungkin boleh saja memusnahkan keseluruhan hidup kita...kadangkala sedikit kerosakan akan menjentik hati menjadi kepada yang lebih baik...terpulang kepada kita untuk menilai kerosakan mana yang mampu memberi kesan dalam diri...

Sudah hampir 1 bulan setengah kipas bilik aku rosak...Dia x rosak sangat tapi rosaklah..macam mana ek...Kipas aku xleh nak pusing2...asyik tegak je...tapi motor die masih pusing...Kipas aku x rosak...cuma dia xleh pusing je...itu yang rosak...yang lain ok...kipas aku rosak tapi tak rosak...:P

Die jadi macam tu sbb suatu pagi tuh sebelum aku nk g keje..aku telah 'tertendang' kipas aku masa kelam kabut nk bersiap2...aku biarkan je die tergolek...last2 bile petang, tgk2 kipas aku dh tegak je xleh pandang kiri kanan...aiseh! terkehel la plak leher kipas nih..huhuhu..xbestlah plak...Tapi disebabkan kemalasan aku nk check2 segala...aku biarkan je..:P

Semalam petang disebabkan boring duduk umah x tau nak watpe...aku pandang kipas aku..Then, aku amik screw driver...dan cuba bukak screw dan leraikan kipas aku...owh! rupe2 nye...ade screw kat dalam dh tercabot...maybe sbb kene 'tendangan padu maut' aku harituh...screw die tercabot...pasang balik...kemudian, on kipas aku...tadaa! dh boleh pusing! masalah leher terkehel kipas aku dh selesai..senang je rupenye...kalaulah aku buat sebulan setengah yang lepas, hilang dh problem..huh! :(

Mungkin kalau aku tak perbaiki kipas aku...mungkin akan jadi lebih rosak ataupun mungkin aku dibebani masalah 'kipas xleh pusing' x habis2...hurm...yang pastinya...seperti juga kipas aku...mungkin kita juga ade penyakit seperti ni...selalu menangguh-nangguhkan penyelesaian sehingga ia menjadi parah padahal ianya senang sahaja untuk diatasi...dan juga mungkin menjadi manusia yang 'x rosak sangat tapi rosak'....ini merbahaya! muhasabah diri! :(

Kadang kala kita terlalu malas hendak memperbaiki sesuatu..sampaikan pada satu tahap, perkara tersebut sebenarnya sangat mudah dan terlalu senang untuk diperbaiki..tapi, kita biarkan ia berlarutan dan berpanjangan seolah-olah ia tiada penyelesaian...hakikatnya cuma perlukan sedikit usaha dan kesedaran..Nah! ia mampu kembali semula kepada keadaan normal ataupun menjadi lebih baik...

keadaan kipas aku yang telah dibetulkan :P

Bila aku perhatikan betul2.. (zoom in!) la! rupe2 nye aku pasang muka kipas nih terbalik...hahahahahaha...naseb ko la kipas! habis masalah leher terkehel...muka ko lak terbalik... :P

No comments: