Thursday, May 5, 2011

Ni Kisah pasal Streamyx..

Baru-baru ni..setelah dekat 3 bulan aku guna celcom broadband..aku mengambil keputusan nak guna balik streamyx..bukan ape..aku xbole blah..broadband celcom ni..aku rasa kejap je aku dah habis kuota..x puas rasanya..dah la aku nih pengguna intenet tegar..huhuhu..asyik topup data je..baik aku amik balik streamyx..

Jadi aku pon mandaftar la akaun baru kat TM point KJ..

Nak dijadikan cerita, dh daftar je..aku dihujani panggilan ntah dari mana ntah..bila aku jawab semua claim technician telekom dan Tanya pasal pemasangan stramyx..then bila dh ade sorang technician dah konpem nk psgkn line aku..aku pon menunggulah dengan penuh senyuman..

Selepas 2 hari adelah sorang technician telekom datang pasang talifon SAHAJA..aku pon oklah..kendian dia kata lagi 3 hari technician streamyx akan datang..tunggu pas 3 hari..xdatang jugak..call call centre dia, bole jadi dia kata xde lagi technician yang dilantik untuk datang ke rumah aku untuk setup benda ni semua..suruh tunggu lagi 3-5 hari?

Habis...sape yang call aku bertalu-talu sebelum ni? Sape pulak yang konpemkan aku die tu technician telekom? Pelik!

Sekarang dah masuk minggu kedua aku tunggu nih..TM ni pon satu..taulah die appoint outsource untuk benda-benda ni..rasanya better die hire 1 company yang boleh handle benda ni..daripada bila customer apply streamyx, ntah macam-macam company call customer untuk rebut client..last-last TM sendiri lost company mana yang handle client..pelik betullah..

No comments: