Thursday, May 21, 2009

Mother's Day


Aku tak taulah...setiap tahun ada sambutan Hari Ibu...hihihihi..hari khas untuk semua insan yang bergelar anak memperingati jasa ibu mereka...

Bagi aku secara peribadi, aku rasa sambutan ini amat baik..dari segi menghargai jasa ibu...tapi aku dari dulu sampai sekarang memang fail la bab nak wish bende2 macam ni...aku memang fail dalam bab nak wish kat seseorang atas sebab-sebab tertentu...aku nak je wish tapi tak terucap...seingat aku, aku penah wish "selamat hari ibu!" kat mak aku masa form 4, itupun masa tu mak bapak aku melawat aku kat asrama...time kreta dieorang dah nak blah baru aku jerit kat mak aku (dengan muka malu2)..itu je la skali...itu pon sebab aku termakan (termakan?..betul ke ayat aku ni) tazkirah jasa ibu masa kat surau..kire hatiku tersentuh la kirenya...hihik...

abis ape perlu aku lakukan...? hantar sms? mak aku xde hs..nak hantar emel, frenster? sah-sah die xde...kad? alamak! tak geti mengarang la pulak...aku kalo tak geti mengarang, last-last ayat aku jadi skema macam ayat surat rasmi..call? adoi yai..walaupon x berdepan...tapi tetap xleh gak..

so, haritu masa aku balik..aku cuba la konon-konon nak wish..last-last, cari timing baaeeek punya tetap x jumpa...sebelum balik, atas motor...aku cuba gak nak terucap...last-last bila tiba saat nak wish tu..

"errr...mak..err..."
"pe dia..."
"err...err...." (gelabah dalaman pon bermula...)
"errr...errr...err...err...err....er...minggu ni nak g Ulu Yam..err...err..kawan ajak..(adoiyai...apsal lak ulu yam? tuka topik balik...)..err..err..tapi motor tak basuh...burung ni ha berak-berak...(sambl menunjukkan taik burung kat motor aku...adoi...kuar topik burung berak lak..ape pulak kaitan dengan ulu yam, apetah lagi mother's day...)"
"ha tulah...motor macam belacan dah...asyik nak bejalan je....bla bla bla......"

akhirnya topik berubah kepada aku menceritakan ade burung malam-malam tumpang tido kat motor aku...pastu berak kaw-kaw kat side depan motor aku dan aku malas nak basuh...dah 2 minggu mengharapkan hujan yang tolong basuhkan (malangnya sekarang jarang hujan..) punyalah pemalas..nak basuh malas, nak hantar kedai lagilah malas...sehinggalah aku blah....and say babai bebeh...(tipu je...)
Pendek kata, aku memang fail bab-bab macam ni..dah..tak payah le...paham-paham sendiri aje...kadang-kadang ade bende kita takyah ucap-ucap pon, orang leh faham...(ke? ke sekadar alasan? hihik)yang penting deep down..hanya kaulah ratu hatiku...chewah! macam iklan susu lak...

No comments: