Sunday, May 17, 2009

mimpi...

Kata orang..kadang kala mimpi yang kita alami merupakan satu petanda sesuatu yang mungkin akan berlaku dalam hidup kita..kadang kala mimpi itu indah, kadang kala mimpi juga boleh jadi buruk...kata orang mimpi itu mainan tidur...boleh jadi jugak mimpi kita disebabkan oleh gangguan syaitan..takut!...tapi itu aku taknak cerita...kalo nak cerita boleh jadi 1 episod drama keliwoon...

Yang nak aku ceritakan adalah...hihi...sejak 2 minggu kebelakangan ni...aku sering bermimpi...mimpi yang hadir dalam tidur aku secara kerap dan yang peliknya ia adalah mimpi yang sama berulang kali...apakah tandanya? mula-mula ku tak kisah sangat tapi bila mimpi tu berulang, aku selalu teringat dan tertanya-tanya adakah ia mimpi biasa atau sekadar mainnan tidur...

Aku mimpi aku berjalan seorang diri...di atas jalan kampung biasa (jalan yang tidak berturap, jalan tanah merah la kate orang...hihi)..lurus sahaja tidak berbengkang bengkok...aku jalan dengan relaks dengan angin yang bertiup segar...cuaca pun tak mendung, tak panas...sejuk dan segarje...di kiri dan kanan adalah sawah padi yang luas menghijau...aku berjalan menikmati panorama alam hingga tiba-tiba aku rasakan badan aku semakin ringan dan ringan...dan akhirnya aku terbang melayang....bebas! (yang peliknya aku tak gayat walaupun hakikatnya dalam dunia realiti aku gayat atas tempat yang tinggi..) aku terbang tinggi dan dapat aku perhatikan pemandangan yang indah dari atas..aku terbang sampaila aku turun kembali di atas beting sawah dengan perasaan gembira dan seronok..kemudian aku terbangun...

mula-mula aku tak endahkan sangat..tapi disebabkan mimpi ni datang berulamg kali, aku pun mulalah google untuk mencari tafsirannya...tapi tafsiran yang ada dalam bahasa indonesia..huhuhu..

Tafsir 1:
Simbol mistik kebebasan. Mimpi terbang merupakan firasat baik. Anda secara instinktif tahu tujuan-tujuan di dalam hidup anda dan cara mencarinya. Apakah anda mencari cinta, atau tempat untuk hidup, atau kepopuleran dan keberuntungan. Anda terbang di atas hambatan bumi dan menemukan kebahagiaan. Mimpi terbang yang berulang menandakan peruntungan besar. Semua tradisi menjelaskan mimpi terbang dengan cara yang sama. Jika anda terbang dengan tetap berbentuk manusia, anda akan menemukan kebahagiaan dalam kehidupan biasa tapi sukses. Jika anda berwujud burung dalam mimpi, anda akan paling beruntung dalam hidup dan menarik keberuntungan. Jika anda mimpi sebagai manusia yang punya sayap, anda akan sangat kreatif dan menjalani hidup yang sangat memuaskan.

Tafsir 2:
Akan ada keberhasilan dalam mengerjakan sesuatu. bekerjalah lebih giat.

Tafsir 3:
Kalo kamu mimpi terbang artinya kamu bakal pergi jauh. Tinggal di tempat yang jauh.

Tafsir 4:
Terbang bermaksud pindah ke tempat lebih bagus ataupun penambahan rezeki dengan cara berhijrah.

Tafsir 5:
pastu kalau mimpi terbang maksudnya kejayaan, pencapaian dan prestasi, Menggambarkan harapan, hasrat dan cita-cita anda. Kalau diri anda sendiri yang terbang, ertinya anda akan mendapat suatu pengalaman/ilmu yang sangat bermanfaat bagi anda yang dapat membantu hidup atau kareer anda.

Tafsir 6:
Alamat akan menuntut ilmu. anda akan mendapat anugerah apa dari kerja anda @ suatu hari anda dapat merantau ketempat yang jauh..

Apa-apa pun...kita boleh caya, boleh jadi tidak...yang penting aku kene siapkan thesis aku cepat-cepat..huhu

macam ni la setting mimpi yang aku alami tu...cume xde awek je duduk seblah aku..hihik.. :P Adakah aku mukhsin?

No comments: