Sunday, December 29, 2013

Program Pengurusan badan dari Shaklee



Program Pengurusan badan dari Shaklee


Baiklah, untuk post kali ini, saya nak ceritakan tentang produk yang paling laris daripada Shaklee yang sering kali ditanya kepada saya. Shaklee menawarkan produk pengurusan badan mengikut target dan matlamat seseorang. Di sini, produk Shaklee menawarkan supplimen yang selamat dan tidak memudaratkan.

Kenapa saya kata ianya selamat dan tidak memudaratkan? Sebabnya, kebanyakkan produk pelansingan badan di pasaran berkemungkinan tidak selamat (mengandungi bahan terlarang yang memudaratkan) ataupun mendatangkan kesan sampingan yang membebankan (seperti cirit birit, loya, keletihan). Produk Shaklee dihasilkan menggunakan teknologi yang menepati spesifikasi antarabangsa, selamat, dari sumber yang asli serta tidak mendatangkan kesan sampingan yang lain. Kesan sampingan yang ada mungkin, anda menjadi bertambah kurus dan sihat!

Shaklee menawarkan produk pengurusan/pelansingan badan mengikut kehendak dan matlamat pengguna. Oleh itu kombinasi pengambilan suplimen yang dicadangkan oleh Shaklee mengikut matlamat dan kehendak anda. Anda adalah apa yang anda fikirkan. Melalui kombinasi pengambilan suplimen yang berkesan, pengurusan diet yang baik dan senaman yang teratur, anda boleh menurunkan berat badan dengan cara yang selamat dan berkesan.

Di bawah merupakan kombinasi supplimen yang dicadangkan berdasarkan matlamat anda:

Shape up set

Cara terbaik untuk kekal langsing & rapi

Set Shape up ini berprinsipkan proses mengurangkan berat badan di samping menjalankan proses detoksifikasi dalam badan. Supplimen yang diambil berfungsi memecahkan lemak-lemak yang terkumpul, kemudian setelah lemak tersebut diuraikan, bahan sampingan bertoksik yang lain akan disingkirkan dari badan melalui proses detoksifikasi secara efisyen.

Untuk matlamat tersebut supplimen yang dicadangkan adalah kombinasi Lecithin, Alfafa complex, dan herb Lex.

Lecithin berfungsi untuk: 
  • Memecahkan lemak dan mengurangkan berat badan.
  • Menurunkan paras kolesterol dalam darah.
  • Membantu melembabkan kulit. 
  • Sumber kolina iaitu komponen asetilkolina neurotransmitter yang penting untuk penghantaran mesej ke otak dan system saraf.
Untuk Alfafa complex dan herb Lex, supplimen ini bertujuan untuk membolehkan proses detoksifikasi dalam badan berjalan dengan lebih lancar. Supplimen ini penting untuk memastikan badan kekal segar semasa proses pemecahan lemak berlaku.

Fungsi Alfafa complex:
  • Kaya dengan nutrisi dan mineral tambahan.
  • Membantu proses detoksifikasi.
  • Melegakan rasa kebas dan sakit sendi serta mengurangkan alergi ( Alfafa complex tidak boleh diambil dengan vitamin E)
Herb Lex pula berfungsi untuk:
  • Melegakan sembelit.
  • Melawaskan proses pencernaan. 
  • Membantu proses detoksifikasi.
  • Mengurangkan bau badan.
Seperti yang saya sebutkan tadi, cadangan supplimen ini bergantung kepada matlamat dan gaya hidup anda. Bagi yang ingin mengurangkan berat badan dan pada masa yang sama, anda berdisiplin mengatur pengambilan diet yang lengkap, anda boleh mengambil kombinasi Lecithin dan Herb Lex. 

 

Aturan pengambilan adalah seperti berikut:


Lecithin
Herb Lex
Pagi
2 biji selepas sarapan
-
Tengah hari
2 biji selepas makan tengah hari
3 biji selepas makan tengah hari
Malam
2 biji selepas makan malam
3 biji sebelum tidur
* Untuk Herb Lex, setelah 2 minggu, anda boleh mengurangkan pengambilan kepada 2 kali seminggu, 4 biji setiap kali sebelum tidur.

Ataupun melalui set cadangan kedua, anda boleh mengambil kombinasi Lecithin dengan Alfafa. Tetapi, untuk Alfafa, anda kalau boleh harus menjarakkan sedikit selang masa antara kedua-dua suplimen. 


Aturan pengambilan adalah seperti berikut:


Lecithin
Alfafa Complex
Pagi
-
2 biji pada waktu pagi
Minum Pagi
2 biji selepas sarapan
-
Tengah hari
2 biji selepas makan tengah hari
 -
Malam
2 biji selepas makan malam
2 biji sebelum tidur
* Untuk alfafa complex, aturan yang dicadangkan adalah untuk minggu pertama, selepas badan mula serasi, anda boleh meningkatkan kuantiti pengambilan sehingga 5 biji pagi, 5 biji malam iaitu kuantiti maksimum 10 biji sehari. Alfafa complex diambil dengan air kosong.

Body Perfector set

Cara terbaik untuk mengurus dan mengekalkan bentuk tubuh

Untuk set ini, supplimen yang dicadangkan berperanan untuk memecahkan lemak tetapi pada masa yang sama anda ingin menambah/mengekalkan jisim otot dalam badan. Supplimen yang dicadangkan ini juga boleh bertindak sebagai meal replacement (pengganti makanan) kerana mempunyai kandungan protein yang tinggi di mana penting untuk pengekalan jisim otot, nilai kalori yang rendah di samping mengakibatkan rasa kenyang yang lebih lama.

Bagi mereka yang bermatlamat untuk menguruskan badan di samping membentuk/menambah jisim otot badan, set yang dicadangkan adalah kombinasi Lecithin dan Cinch Shake Mix. Cinch Shake Mix didatangkan dengan 3 perisa iaitu coklat, vanilla dan juga cafe latte dirumus daripada protein soya yang mempunyai kandungan protein yang tinggi untuk pengekalan otot. Cinch Shake Mix boleh dicampurkan ke dalam apa-apa jua minuman kegemaran anda, sebagai sarapan pagi atau dijadikan shake untuk makanan pembekal tenaga selepas workout (after workout meal).  


Aturan pengambilan adalah seperti berikut:


Lecithin
Cinch Shake Mix
Pagi
2 biji selepas sarapan
2 scoop dicampurkan dengan susu soya/susu rendah lemak semasa bersarapan
Tengah hari
2 biji selepas makan tengah hari
Makan tengah hari seperti biasa mengikut keperluan kalori anda
Petang
-
2 scoop dicampurkan dengan susu soya/susu rendah lemak
Malam
2 biji selepas makan malam
Makan malam dalam portion sederhana
*Pastikan untuk makan malam, pengambilan makanan anda tidak terlalu berat. Dan pengambilan Cinch Shake Mix boleh diubahsuai mengikut cara hidup anda.


Untuk set ini juga, anda boleh gabungkan set ini dengan supplimen detoksifikasi.


Sebagai contoh:
Lecithin + Alfafa Complex + Cinch Shake Mix

Ataupun 

Lecithin + Herb Lex + Cinch Shake Mix

(di mana Cinch Shake Mix diambil sebagai snek samada antara waktu sarapan dengan makan tengah hari, antara makan tengah hari dengan makan malam ataupun sebagai supper)  

Dan, bergantung kepada respons tubuh anda, sekiranya perlu, anda juga boleh mengambil tea energy mix untuk mengekalkan tenaga di samping melancarkan proses detoksifikasi tubuh. 



Set Budget langsing

Pengekalan berat badan yang masih memenuhi kehendak budget

Untuk set ini, set yang dicadangkan masih boleh memenuhi matlamat mengurangkan berat badan pada nilai budget yang di bawah nilai RM100.

Set yang dicadangkan adalah kombinasi Lecithin (180 capsules) dan alfafa complex (small – 330 capsules). Set ini mampu bertahan untuk tempoh masa sebulan pengambilan.

  *Poduk ini bukan tujuan untuk mendiagnos, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Hubungi Shafik

SAYA SEDIA MEMBANTU ANDA DAN BERKONGSI TIPS KESIHATAN

No comments: