Sunday, March 4, 2007

kisah benar...siaran 3 mac 2007..pkl 12 tgh mlm...

hello everyone....ok...hari ni aku ade satu crite nk kongsi ngan korang...kalo leh jdkan panduan, ok la...kalo x kite just kongsi2 crite je la...ok..aku mulakan...

The situation
ok...critenye mcm ni...2 minggu yang lepas..time tgh boring2 kat lab tetibe aku terfikir cara utk mengisi masa lapang aku time mlm kalo xda keje...bukannye ape..kalo xda xtiviti mlm aku mcm boring skit...so, aku dpt idea utk join jd cikgu pst tuisyen...selain income msk...bole gak tmbhkn lagi kenalan...hehehe...kebetulan ade member dengo satu pst tuisyen nk pengajar..tapi die akan training dulu...okla..aku join...ceh...semangat nih..

the problema...
ok..mmg aku akui...first time aku join mmg sbb nkkn duit...then, after bbrp kelas...aku rs mmg menarik...so, skrg niat aku adalah nk blaja mcm mn teknik nk ngajar n tackle bdk2....duit dh jatuh nombor 2 dh..semuanya berjln lancar sehinggalah....dlm minggu nih ktorg ditugaskan wat mural & jadi fasilitator utk program intensif pelajar sek menengah...aku ngan naifnya pun nk join la aktiviti nih...rupa-rupanya aku x sedar...ahli group aku yg dh senior skit nih ade yg x puas hati...dieorg pertikaikn upah wat mural yg RM10 dan bayaran jd fasi yang bg dieorg sikit (RM200 utk 6 hari for full komitmen)...so, dieorg wat meeting tergempar nk bincangkn isu nih dan aku spt biasa dijemput skali sbg pendengar terhormat...(hehehehe..)baru aku tau rupenya sbl ni tauke tuisyen tu x jujur...sbl nih dieorg dh terkena...janji bayar lain...dh abis keje bayar ciput...pastuh prinsip si taukeh ni..kalo ko nk keje ngan aku ko kene betul2 jd kuli aku...kene ikut ape yg die nk dan ape yg die cakap..huh!...mcm kejam je bunyinye...

in ur opinion..
first time aku dengo rungutan dieorg ni...aku ingat dieorg ni saje nk besar kepala...tapi, bile dengar balik ape dieorg crite mmg aku rase kesian...yela..ade antara dieorg nih mmg la nakkan duit tapi komitmen yg dieorg bagi tuh mmg 100%...bayangkan ade antara dieorg tuh sanggup tiap2 mlm dtg dr shah alam ke bangi semata2 nk join...tu blom lg yg buat tugasan smpi 2-3 pg..huish! mmg sian...last2 dipermainkan...siap kutuk lg kate dieorg tuh bdk master xda haluan (bila kuar ssh nk dpt keje)..sian! dh kene kuli pastu kene kutuk plak...

Ending...
so, mlm tuh ktorg sume semuka ngan tauke tuh nk bincangkan hal2 yg berbangkit..ktorg cube nk negotiate spy kedua2 pihak dlm situasi win-win..tapi cam hampeh je...tauke tu bantai mengamuk pastuh ckp ktorg sume x sedar diri...ade antara ktorg pon mcm disimbah minyak la...x pasal2 bertegang urat tgh2 mlm tuh...(sbb meeting tu start pkl 12 tgh mlm..mmg cam hampeh)..tauke tu bertegas nk jugak situasi win-lose dan yg cam hampeh tu die ttp nk win dan suka2 die nk kite lose...mmg hampeh btol..mcm hampas klape...huh!..ending kali ni mmg x best..:P

conlusion..
kiteorg sume tarik diri dh xnak join...tu last meeting ngan tauke tu..kalo leh pas ni xnk jumpe tauke tu...bg aku lak walaupun x brape mrh ngan tauke tuh tp tumpang kesian kt ahli2 yg lain tu yg dh bg komitmen 100% sbl nih..mmg nmpk muka dieorg kecewa ngan ape yg tauke tuh dh wat...tp nk wat camno...bende dh jd...mujur aku join belom lame lagi..kalo x aku la mangsa terbaru..huhu...tapi xpe...kalo ade rezeki tuh x ke mana...maybe pas nih ade pst tuisyen lain yg aku leh keje ngan die...mn tau kn...walaubagaimanapun...aku ttp bersemangat dan x akan putus harapan...hehe..

quote from me..
antara semua manusia yang diciptakan oleh tuhan semuanya sama tarafnya di sisi tuhan...bagi yang rasa diri dia berdiri lebih tinggi dari yang lain..sedarlah anda sbenarnye kelihatan sangat rendah dr kaca mata kami...

No comments: